Dotykam=Wygrywam w październiku ponownie będziemy zbierać niepotrzebne biustonosze
Wtórpol po raz czwarty wspiera kampanię „Dotykam=Wygrywam”, promującą profilaktykę nowotworów piersi. Przed nami kolejna odsłona akcji organizowanej przez fundację „Wsparcie na starcie”. W sesji wzięły udział liczne ambasadorki – gwiazdy znane już z poprzednich edycji, takie jak Daria Widawska, Natalia Przybysz, Beata Sadowska, Aleksandra Kisio czy Ada Fijał, ale także nowe twarze, których nazwiska organizatorzy wyjawią podczas inauguracji zbiórki w październiku – miesiącu „różowej wstążki”, czyli miesiącu świadomości nowotworów piersi. Jak co roku w sesji wzięły udział znakomite ambasadorki, które stanęły przed obiektywem znanego fotografa, Arcadiusa Mauritza. Gwiazdy wystąpiły w odważnych stylizacjach sportowych, do których stworzenia wykorzystano między innymi ubrania vintage pochodzące z butików Tekstylowo, dokąd trafiają ubrania z sortowni Wtórpol. Rezultaty sesji pokażą najlepiej, jakie możliwości daje zestawianie ubrań nowych z tymi z drugiej ręki i jak łatwo jest znaleźć w obiegu wtórnym ubrania o bardzo różnym charakterze.
Chociaż nowotwór piersi jest ciężką chorobą onkologiczną, która zagraża wielu kobietom, nie należy zapominać, że wcześnie wykryty rak piersi jest w pełni uleczalny. Ponadto mamy szczęście mieć ogromny wpływ na jego wczesną wykrywalność, o ile weźmiemy sprawę w swoje ręce i postawimy na regularne samobadanie piersi. Takie badanie nic nie kosztuje i wymaga jedynie regularności oraz samodyscypliny, podobnie jak sport. Kampania zachęca do regularnego badania piersi, co jest kluczowe dla wczesnego wykrycia nowotworu. W Polsce, tylko 41% przypadków raka piersi jest diagnozowana we wczesnym etapie, w porównaniu do średniej EU wynoszącej 51%. Rak piersi jest drugą najczęstszą przyczyną zgonów nowotworowych u kobiet, a w grupie wiekowej 20-44 lata, jest główną przyczyną zachorowań i umieralności.
Sesja zdjęciowa, z udziałem licznych gwiazd i znakomitego fotografa Arcadiusa Mauritza, tym razem odbyła się w sportowych wnętrzach. Ambasadorki prezentowały sportowe stylizacje stworzone z ubrań Deni Cler oraz ubrań vintage z naszych second-handów Tekstylowo, podkreślając jakość odzieży z drugiego obiegu.
Akcja reCYCling, prowadzona będzie od października w salonach brafitterskich Panache. Przypominamy, że do reCYClingu powinny trafiać przede wszytkim biustonosze w dobrym stanie, nieuszkodzone i nadające się do ponownego użytku – czyli takie, które np. nie pasują na nas rozmiarem, ale ich elementy nie są uszkodzone. Wtórpol, dzięki współpracy z kampanią, przekazuje zyski z recyklingu na walkę z rakiem piersi. Gdzie oddać stanik do reCYClingu? Informacje o lokalizacji sklepów pojawią się w materiałach kampanii lub bezpośrednio w sklepach brafittingowych współpracujących z akcją. Już teraz zachęcamy do dołączenia do kampanii i przyczynienia się do walki z rakiem piersi, jednocześnie dbając o naszą planetę.