„Kwadrans z modą” w TekStylowo

TekStylowo odwiedził zespół Telewizji Śląskiej! W naszym sklepie powstał pierwszy odcinek programu „Kwadrans z modą” poświęcony zakupom w second-handach (kolejne wkrótce!). Podczas rozmowy dziennikarki Katarzyny Siwczyk ze stylistką Karoliną Matlachowską pod lupę wzięte zostały powody rosnącej popularności sklepów oferujących odzież z drugiej ręki. Stylistka podzieliła się także wskazówkami na to, w jaki sposób można dobierać stylizacje, by nadać im charakteru i oryginalności.
Kupowanie odzieży w second-handach i nadawanie jej “drugiego życia” to stale rosnący trend. Podczas gdy jeszcze kilka lat temu odwiedzanie tzw. lumpeksów nie było aż tak popularne, obecnie coraz więcej osób chętnie wyposaża swoje szafy właśnie w tego typu miejscach, korzystając z możliwości znalezienia wymarzonych modowych perełek za przystępną cenę.
Dlaczego ubieramy się w second-handach?
Jednym z czynników wpływających na ogromną popularność sklepów z odzieżą używaną jest rosnąca świadomość społeczeństwa w zakresie ekologii i chęci ochrony środowiska naturalnego. Nadawanie w ten sposób ubraniom “drugiego życia” w znaczący sposób przyczynia się do dbałości o planetę – korzystamy przecież z odzieży, która już została wyprodukowana, ale jednocześnie nie napędzamy machiny konsumpcjonizmu nabywając nowe towary w sieciówkach.
Jak podkreślały bohaterki odcinka „Kwadrans z modą”, second-handy oferują też wiele niedostępnych w „zwykłym” sklepie możliwości. W lumpeksach już za niewielkie pieniądze można kupić odzież pochodzącą od znanych marek w idealnym lub niemal idealnym stanie. Możemy być oryginalni za niewielką cenę – podkreśla stylistka Karolina Matlachowska. W materiale pokazano na kilku przykładach porównanie ceny z TekStylowo do kwot, jakie trzeba wydać, kupując nowy produkt.
„Zła sława”, którą jeszcze kilka lat temu owiane były sklepy z odzieżą używaną, znika, ustępując ekologicznej modzie na ponowne wykorzystanie ubrań. Zakupy w second-handach są również coraz częściej promowane przez influencerów. W swoich social mediach pokazują oni, jak wiele unikalnych przedmiotów można tam znaleźć i jak skomponować je ze sobą, tworząc oryginalne kompozycje. Z pewnością uświadamianie o korzyściach płynących z takiego stylu życia i zachęcanie do zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń mają wpływ na zmianę sposobu, w jaki Polacy robią zakupy.
Kolejne odcinki „Kwadransu z modą” inspirowane zakupami w second-handach będą pojawiały się co dwa tygodnie na antenie TV Śląskiej oraz na kanale YouTube
Pierwszy odcinek można już obejrzeć- lin poniżej: