reCYCling zebraliśmy 28791 biustonoszy w szczytnym celu
Już od ponad dwudziestu lat 4 lutego obchodzimy Światowy Dzień Walki z Rakiem. Każda okazja jest dobra, by zwrócić uwagę na profilaktykę raka piersi i przypomnieć kobietom o konieczności regularnego badania się. Wcześnie wykryty nowotwór piersi daje szansę na pełne wyleczenie. Niestety, jak mówiła Izabela Sakutova, współtwórczyni Dotykam=Wygrywam, podczas inauguracji tegorocznej kampanii, statystyki są alarmujące. Z badania przeprowadzonego przez agencję SW Research wynika, że zaledwie niewiele ponad 1 na 4 ankietowane twierdzi, że wykonuje samobadanie piersi raz w miesiącu. Co czwarta respondentka nie wykonywała nigdy żadnego z badań diagnostycznych (USG, mammografia), a ponad 87% kobiet wiedzę na temat samobadania piersi zdobyło dopiero w wieku dojrzałym.
Dotykam=Wygrywam
Celem inicjatywy Dotykam=Wygrywam jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne samobadanie i upowszechnienie wiedzy o czynnikach ryzyka. W ramach 11 edycji akcji reCYCling, przy wsparciu gwiazd i influencerek, firma Wtórpol odbierała zbierane w sklepach z bielizną Panache używane biustonosze. W akcję mógł włączyć się każdy. Inicjatywa kolejny raz zakończyła się ogromnym sukcesem, zebraliśmy rekordową liczbę 28791 biustonoszy! W poprzednim roku biustonoszy było 24895 , przez 10 lat trwania kampanii Dotykam=Wygrywam zebrano już ponad 8,5 tony staników!
Jakie były dalsze losy prawie 29 tysięcy biustonoszy?
Środki uzyskane w ramach akcji wspomogły działania charytatywne stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, a także fundacji Wsparcie na Starcie. Co stało się z zebraną bielizną? Wszystkie biustonosze, te małe i te duże, zyskały szansę na nowe, drugie życie. Te w najlepszym stanie, spełniające wymogi sieci second hand TekStylowo, czyli bez np. obciętych zapięć, czy ramiączek, trafiły do butików z używaną odzieżą i znalazły nowe właścicielki. Staniki nieco bardziej zużyte zostały poddane recyklingowi poprzez przetworzenie na paliwo alternatywne, czyli ekologiczny zamiennik paliw tradycyjnych. W ten sposób po raz kolejny połączyliśmy promocję profilaktyki nowotworów piersi, z promocją bliskich nam idei upcyclingu i zero waste!
W tym miejscu podziękowania należą się nie tylko kobietom, które tak chętnie przynosiły nam niepotrzebne biustonosze, ale także mediom, dziennikarkom i dziennikarzom, artystkom, aktorkom, dziennikarkom, influencerkom i wszystkim innym, którzy tak chętnie włączyli się w naszą akcję i wykorzystywali swą rozpoznawalność propagując tę szczytną ideę. Mamy nadzieję, że w kolejnej edycji uda się dotrzeć do jeszcze szerszego grona kobiet i tym samym zebrać jeszcze więcej środków na walkę z nowotworem piersi.
Przyjemne z pożytecznym
W tym szczególnym dniu przypominamy wszystkim kobietom, którym samobadanie wciąż sprawia trudności, że pomoże im w tym #BIUSTOapka czyli bezpłatna aplikacja stworzona przez Fundację Wsparcie na Starcie. #BIUSTOapka pomaga zapominalskim, przypominając o samobadaniu oraz wykonywaniu okresowych badań USG czy mammograficznych, ale nie tylko – chętnie przypomni także np. o badaniu cytologicznym. Dodatkową zachętę do skorzystania z aplikacji stanowi program lojalnościowy promujący regularność, w którym punkty wymieniane są na nagrody.