Róż się i pomóż rozpędzić biustobus!

Sesja zdjęciowa promująca 13. edycję kampanii Dotykam=Wygrywam to podwójny przekaz edukacyjny: jak zawsze dotyczy profilaktyki raka piersi, ale tym razem również promujący zrównoważone podejście do mody. Wyjątkowe fotografie autorstwa Arcadiusa Mauritza, z ambasadorkami kampanii w roli modelek, tym razem prezentują stylizacje stworzone z ubrań pochodzących między innymi z butików second-hand Tekstylowo – sieci należącej do firmy Wtórpol. Jak dotąd w ramach kampanii zebrano już prawie 200 tysięcy biustonoszy, które zyskały drugie życie, a uzyskane z ich sprzedaży środki wspomagają działania edukacyjne i profilaktyczne. W tym roku zebrane środki sfinansują zakup BIUSTObusa – mobilnego centrum edukacyjnego, który wyruszy w ogólnopolską trasę, aby edukować kobiety w każdym wieku na temat profilaktyki raka piersi.
Wtórpol, przez swoje działania, wprowadza rewolucję w myśleniu o recyklingu odzieży, jednocześnie wspierając kobiety w walce z rakiem piersi. Niepotrzebne lub źle dopasowane biustonosze można oddać, do końca października, do jednego z ponad 150 sklepów brafittingowych w Polsce współpracujących z Panache i otrzymać bon rabatowy na nowy, dobrze dopasowany biustonosz tej marki. Dzięki Wtórpolowi biustonosze zyskają nowe życie, a uzyskane z ich sprzedaży środki wspomogą działania edukacyjne i pomocowe w walce z rakiem piersi prowadzone przez: stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundację Wsparcie na Starcie. Podczas dotychczasowych dwunastu edycji udało się nam wspólnie zebrać ponad 12 ton biustonoszy, to prawie 200 tysięcy staników!
W sportowych wnętrzach klubu STELLAR Premium Fitness w hotelu Hilton w Warszawie odbyła się sesja zdjęciowa, która stanowi jeden z najważniejszych elementów 13. edycji kampanii Dotykam=Wygrywam. Za obiektywem stanął utalentowany fotograf Arcadius Mauritz, który swoją twórczością wielokrotnie wspierał inicjatywy społeczne. Tym razem uchwycił ambasadorki kampanii w dynamicznych, sportowych stylizacjach – każda z nich w ubraniach z drugiego obiegu, dostarczonych przez firmę Wtórpol.
W tym roku kampania, która od lat edukuje kobiety w zakresie zdrowia piersi, przyciągnęła zarówno ambasadorki znane z poprzednich lat, jak i nowe twarze. W sportowych stylizacjach, które powstały z naszym aktywnym udziałem wystąpiły m.in. Ada Fijał, Bryska, Agnieszka Kaczorowska, Emilia Dankwa, Vanessa Rojewska, Beata Sadowska, Daria Widawska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio, Kinga Zawodnik, Paulina Koziejowska oraz dwie Miss Polonie – Maja Klajda Miss Polonia 2024 oraz Ewa Jakubiec Miss Polonia 2023.
“Stylizacje oparte na ubraniach z drugiej ręki były prawdziwym zaskoczeniem – niektóre z ambasadorek nie mogły uwierzyć, że ich stroje pochodzą ze sklepów z używaną odzieżą, dokąd trafiły z polskich domów poprzez sieć kontenerów. Ambasadorki kampanii, poczuły się w stylizacjach z drugiego obiegu tak komfortowo, że niektóre z nich postanowiły nosić te ubrania na co dzień.” – mówi Agnieszka Wrońska, która wspomagała Wtórpol doradzając ambasadorkom przy wyborze ubrań do sesji – “Stylizacje z drugiej ręki oczywiście zawsze niosą za sobą pewne ograniczenia, jak chociażby to, że nie dysponujemy pełną rozmiarówką, jednak rynek wtórny jest tak ogromny, że jak widać na zdjęciach, każdy może znaleźć coś dla siebie, gwiazdy mogły wybrać szalone, kolorowe dresy vintage, ale też bardziej stonowane ubrania.” – dodaje.
Dobre nawyki chodzą parami
Wtórpol, jako partner kampanii, nie tylko zbiera biustonosze w ramach recyclingu, ale także pokazuje, jak wielki potencjał kryje się w ubraniach z drugiej ręki.
Jak podkreśliła na spotkaniu prasowym Monika Lipnicka z Wtórpolu, sesja zdjęciowa to dowód na to, że dbając o zdrowie i modę, możemy jednocześnie troszczyć się o planetę. „Sesja zdjęciowa skłania do refleksji, że przesłanie kampanii można rozwinąć także na inne aspekty życia, dobre nawyki chodzą parami – dbając o ciało, dbamy jednocześnie o zdrowie, a dbając o ubrania, dbamy o środowisko naturalne. Przedłużanie cyklu życia odzieży, czyli ponowne jej wykorzystanie, to sposób na ograniczenie zanieczyszczeń i oszczędność zasobów.” – mówi.
“Przemysł modowy jest jednym z największych zanieczyszczających, a jednocześnie ogromna część odzieży, którą wyrzucamy, mogłaby być ponownie użyta. Kupując w second-handach, takich jak Tekstylowo oraz wrzucając niepotrzebną odzież do naszych kontenerów, dajemy ubraniom „drugie życie”. O swoim drugim życiu opowiadały też niektóre z ambasadorek kampanii – odpowiednia profilaktyka i szybka diagnoza raka piersi daje kobietom szansę na zdrowie i powrót do pełnej formy. Kobiety, które wykryły raka we wczesnym stadium, mają możliwość pełnego wyleczenia, w ten sposób dbając o siebie wygrały w pewnym sensie drugie życie. W obu przypadkach chodzi o nowy początek – dla ubrań to nowe stylizacje i nowe właścicielki, a dla kobiet to możliwość powrotu do pełnej aktywności, zdrowia i czerpania z życia pełnymi garściami. A u podstaw leży zawsze troska i dbałość o nasze zasoby.” – tłumaczy Monika Lipnicka.
Regularna aktywność fizyczna ma udokumentowany, pozytywny wpływ na obniżenie ryzyka zachorowania na raka piersi. Badania pokazują, że zwiększona aktywność fizyczna obniża ryzyko rozwoju raka piersi o 25% w porównaniu z populacją osób nieaktywnych fizycznie. Kampania „Dotykam=Wygrywam” promuje profilaktykę onkologiczną, a sportowe stylizacje z sesji są wizualnym przypomnieniem, że obok samobadania to właśnie ruch i aktywność są elementem ochrony przed rakiem. Ambasadorki kampanii, pozujące w sportowych zestawach, udowadniają, że dbanie o siebie to wielowymiarowy proces – to połączenie aktywności fizycznej, profilaktyki zdrowotnej oraz świadomego podejścia do mody. Wszystkie te elementy składają się na styl życia, który wspiera zarówno nasze zdrowie, jak i planetę.
Kampania „Dotykam=Wygrywam” to jednak coś więcej niż stylowe sesje zdjęciowe. Jej nadrzędnym celem jest edukacja i promowanie regularnych badań piersi. Wczesne wykrycie raka piersi daje kobietom drugą szansę na życie – tak, jak ubrania z second-handów dostają swoje drugie życie dzięki upcyklingowi. Statystyki nie kłamią: rak piersi, wykryty we wczesnym stadium, jest praktycznie uleczalny w 100%. Dlatego tak ważna jest świadomość i profilaktyka, którą promuje kampania. Wczesna diagnoza i szybkie leczenie pozwala w wielu przypadkach na pełne wyleczenie – statystyki pokazują, że jeśli rak piersi zostanie wykryty w początkowym stadium, 90% kobiet ma szansę na całkowite wyleczenie .”Niech tegoroczna edycja kampanii będzie nie tylko symbolem walki, ale i zwycięstwa – róż się z nami, edukuj, wspieraj i zmieniaj świat na lepsze!” – namawia kampania „Dotykam=Wygrywam”.