Wystartowała 13. edycja kampanii Dotykam=Wygrywam

„Róż się i poznaj swoje piersi!” to motto 13. edycji kampanii „Dotykam=Wygrywam” organizowanej przez Fundację Wsparcie na Starcie, która edukuje kobiety, jak kompleksowo dbać o zdrowie piersi w dwóch krokach: wykonując samobadanie i nosząc dobrze dopasowany biustonosz. W tym roku Wtórpol wspiera akcję nie tylko poprzez coroczną zbiórkę staników do reCYClingu. Tym razem ubrania z sortowni znalazły swoje drugie życie na wyjątkowej sesji zdjęciowej.
Ambasadorki i przedstawiciele mediów, a także Partnerzy i przyjaciele fundacji, spotkali się w STELLAR premium fitness club w hotelu Hilton w Warszawie, aby porozmawiać o zdrowiu, opowiedzieć swoje historie i wymienić się doświadczeniami. W tym roku zebrane środki sfinansują zakup BIUSTObusa – mobilnego centrum edukacyjnego, który wyruszy w ogólnopolską trasę, aby edukować i inspirować kobiety w każdym wieku do profilaktyki w biustopozytywnej atmosferze.
Jak co roku start Dotykam=Wygrywam to także początek zbiórki biustonoszy do reCYClingu. Niepotrzebne lub źle dopasowane biustonosze można oddać, do końca października, do jednego z ponad 150 sklepów brafittingowych w Polsce współpracujących z Panache i otrzymać bon rabatowy na nowy, dobrze dopasowany biustonosz tej marki. Dzięki Wtórpolowi biustonosze zyskają nowe życie, a uzyskane z ich sprzedaży środki wspomogą działania edukacyjne i pomocowe w walce z rakiem piersi prowadzone przez: stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundację Wsparcie na Starcie. Podczas dotychczasowych dwunastu edycji udało się nam wspólnie zebrać ponad 12 ton biustonoszy, to prawie 200 tysięcy staników!
„Kampania „Dotykam=Wygrywam” jest cały czas potrzebna. Coraz więcej słyszy się o kobietach, które umarły z powodu zbyt późnej diagnozy raka piersi. Dlatego wszystkie informacje na temat tego, jak powinniśmy dbać o nasze piersi, jak poznać „ukształtowanie ich terenu”, mają ogromne znaczenie. Samobadanie pozwala nam zareagować szybko i tym samym zwiększyć szanse na pokonanie tej choroby. Statystyki mówią, że rak piersi jest praktycznie uleczalny w 100%, jeżeli nasza reakcja jest natychmiastowa” – powiedziała Izabela Sakutova.
„Od wielu lat promowałam zdrowy tryb życia i potrzebę regularnych badań. Abyśmy my, jako kobiety i matki, pamiętały o sobie, bo jesteśmy ważne w tej całej układance. Udział w kampanii „Dotykam=Wygrywam” jest spójny z moimi poglądami, dlatego bardzo się cieszę, że zostałam jedną z twarzy kampanii. Kampania zachęca m.in. do samobadania, co jest łatwe do zrobienia, a jednocześnie tak istotne dla zdrowia. Zawsze powtarzam: lepiej wiedzieć i się leczyć niż się nie badać. Cenne jest to, że kampania skierowana jest także do młodych dziewczyn. Jest taki stereotyp, że młode osoby nie muszą się badać. A to nieprawda – statystyki pokazują, że choroba może dotknąć każdą z nas. Dlatego, niezależnie od wieku, badajmy się pod każdym kątem, a badania piersi to konieczność„ – powiedziała Agnieszka Kaczorowska.
Jak co roku akcję promuje wyjątkowa sesja zdjęciowa, tym razem zdjęcia autorstwa Arcadiusa Mauritza utrzymane są w sportowym klimacie. Stylizacje powstały przy udziale Wtórpolu, min. z ubrań pochodzących z naszych butików second-hand ‘Tekstylowo”.
“Zdjęcia te są dowodem na to, że dobre nawyki chodzą parami – dbając o ciało, dbamy jednocześnie o zdrowie, a dbając o ubrania, dbamy o środowisko naturalne. Te zdjęcia ukazjują także ogrom możliwości i wielki potencjał kryjący się w ubraniach z drugiej ręki.” – komentowała Monika Lipnicka z Wtórpolu.
Niektóre ambasadorki poczuły się w stylizacjach z drugiego obiegu tak dobrze, że postanowiły nosić je na co dzień. Nie mogły uwierzyć, że tak ciekawe ubrania pochodzą ze sklepu z używaną odzieżą. Kampanię można wesprzeć na różne sposoby – np. zakupem BIUSTOcegiełki – różowego, sportowego biustonosza marki Panache, z którego 100% zysku ze sprzedaży zostanie przekazane na zakup BIUSTObusa. Kolejną opcję wsparcia celu kampanii stworzyła firma Deni Cler i jest nią limitowana linia t-shirtów, z której 50% zysków trafi do Fundacji Wsparcie na Starcie, zrzeszającej ponad 160 profesjonalnych wolontariuszek – brafitterek, które na co dzień przeprowadzają BIUSTopogadanki i edukują nastolatki szkołach na terenie całej Polski, jak dbać o zdrowe piersi od najwcześniejszych lat.
Fundacja Wsparcie na Starcie zachęca także do pobrania ich darmowej aplikacji – BIUSTOapki, która co miesiąc przypomina o samobadaniu, pokazuje, jak je wykonać oraz nie daje zapomnieć o ważnych badaniach profilaktycznych, takich jak USG, mammografia czy cytologia, a także wyjaśnia, jak dobrać biustonosz. Pomaga także znaleźć lokalne sklepy bafittingowe, które aktywnie wspierają kampanię „Dotykam=Wygrywam” w ramach wolontariatu.
„Jestem przyjaciółką kampanii od samego początku. To wspaniała, bardzo ważna akcja, którą prowadzą niesamowite kobiety. To one dają nam siłę i napędzają nas, aby mówić głośno o tym, jak ważne jest profilaktyczne badanie piersi. Samobadanie piersi jest bardzo ważne, trzeba pamiętać także o USG i mammografii” – powiedziała Aleksandra Kisio.
„Niech tegoroczna edycja kampanii będzie nie tylko symbolem walki, ale i zwycięstwa – róż się z nami, edukuj, wspieraj i zmieniaj świat na lepsze!” – namawia kampania „Dotykam=Wygrywam”.