#RethinkFashion by Perwoll ponownie połączyła nas moda cyrkularna
#RethinkFashion to kampania marki Perwoll skupiająca się na edukacji w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji mody i troski o ubrania, które już są w naszych szafach. Kapania prowadzona jest od kilku lat na wielu płaszczyznach, łączy osoby z świata mody, zachęcają nas do „przemyślenia mody no nowo”. Taka idea przyświeca również marce Perwoll, która po raz kolejny miała okazję skrzyżować drogi z firmą Wtórpol.
W połowie czerwca Centrum Finansowo-Bankowym w Warszawie było areną niezwykłego wydarzenia, które połączyło modę, ekologię i ideę upcyclingu. Znany projektant Maciej Zień wraz z marką Perwoll przygotowali pokaz mody, prezentując kolekcję ubrań,która przeniosła nas w świat odświeżonych i ponadczasowych projektów. Kolekcja została stworzona z odświeżonych ubrań z archiwalnych projektów Zienia. Te unikatowe projekty to opowieść o zrównoważonej modzie, a jednocześnie dowód na to, że odpowiedzialne podejście do ubrań to przyszłość mody. Niektóre z prezentowanych projektów miały nawet po 18 lat, niosąc w świat przesłanie, że dbanie o ubrania pozwala nam cieszyć się nimi dłużej.
foto : „Materiały prasowe, fot. Filip Okopny/Marcin Kmieciński”
Upcyclingowa scenografia
Pokazowi towarzyszyły inne elementy, które uzupełniały przekaz kampanii #RethinkFashion. Każdy z zaproszonych gości został poproszony o przyniesienie niepotrzebnego ubrania z swojej szafy, po pokazie uczestnicy wydarzenia mieli okazję na wymianę ubrań między sobą. Inicjatywa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem zarówno gwiazd, influencerów, jak i dziennikarzy. Wymieniając się ubraniami, goście pokazu uczestniczyli w tworzeniu wtórnego obiegu ubrań i mieli szansę dać nowe życie swoim rzeczom, pokazując, że noszenie używanych ubrań staje się powszechnie akceptowanym trendem. Również elementy scenografii, w tym imponująca ściana z jeansu, doskonale wpisywały się w filozofię kolekcji #RethinkFashion. To właśnie firma Wtórpol dostarczyła materiał w postaci spodni jeansowych, z których powstała ta unikatowa scenografia, stanowiącą wizualne odzwierciedlenie idei upcyclingu.
To nie było nasze pierwsze spotkanie!
Z kampania #RethinkFashion spotkaliśmy się na planie programu Top Model. Uczestnicy 10. edycji programu odwiedzili sklep Tekstylowo, w którym wyszukiwali ubrania, które później przy wsparciu projektantów ( w tym Jackoba Buczyńskiego) poddawali upcyclingowi promując przy tym modę z drugiego obiegu. W zadaniu specjalnym najlepiej odnalazły się Dominika Wysocka i Nicole Akonchong, w pełni oddając to, co łączy ducha drugoobiegowej filozofii – czyli troskę o środowisko i ubrania. Właśnie te modelki ponownie wzięły udział w pokazie Macieja Zienia, pokazując, że odzież, o którą odpowiednio dbamy, wcale nie musi się starzeć.