Srebrny spinacz dla Wtórpolu za projekt „Ślady pamięci”
W piątkowy wieczór Związek Firm Public Relations po raz 21 przyznała wyróżnienia dla najbardziej kreatywnych kampanii wizerunkowych. Do tegorocznej edycji zostało zgłoszonych aż 482 projektów. Do drugiego etapu Jury wybrało 108 najlepszych zgłoszeń. Wśród nich znalazł się realizowany przez Wtórpol i Akademię Sztuk Pięknych – wydział wzornictwa projekt „Ślady Pamięci – Ubrań życie po życiu”
Na piątkowej gali w Warszawie odebraliśmy srebrną statuetkę Złotego Spinacza w kategorii Moda i Styl.
Tym wielowymiarowym i wieloetapowym projektem chcieliśmy zwrócić uwagę na problemy związane z nadprodukcją odzieży, zaśmiecania planety przez niechciane tekstylia, narastający wraz z rosnącym zjawiskiem fast fashion, który zaczyna być przedmiotem dyskusji w kręgach UE, w branży sortowniczej, a ostatnio także modowej. Podczas wizyty w sortowni studenci katedry mody mogli zetknąć się nie tylko ze skalą zjawiska, mieli też okazję stanąć przy taśmie sortowniczej, wykonując pracę, którą każdego dnia wykonują setki osób, po to, by stawić czoła zalewowi zbędnych ubrań. Zaskoczeniem była nie tylko ilość wyrzucanej przez Polaków odzieży, ale także fakt, że do sortowni trafia mnóstwo ubrań w świetnym stanie, czasem nawet nowych, z metkami, które będą służyć kolejnym osobom.
Konkurs Złote Spinacze to wyjątkowa inicjatywa, ponieważ zgłaszane do niej projekty co roku odzwierciedlają ważne trendy i zjawiska społeczne. Z perspektywy obecnych czasów szczególnie istotne obszary public relations to według mnie brand purpose i komunikacja kryzysowa. Ich wspólnym mianownikiem jest odpowiedzialne podejście marek do wpływu, jaki wywierają na otoczenie, zarówno w kontekście społecznym, jak i środowiskowym. Podejście to jest zgodne z naszą misją jako partnera merytorycznego konkursu, polegającą na kreowaniu pozytywnych zmian w ramach idei „Making an Impact That Matters” – podkreśla przedstawiciel partnera merytorycznego Mariusz Ustyjańczuk (Partner, Lider Risk Advisory Deloitte w Europie Środkowej).
Edukacja w zakresie zrównoważonej mody, którą od lat prowadzimy na wielu rożnych płaszczyznach to ważna część społecznej odpowiedzialności biznesu realizowanej przez Wtórpol. Cieszymy się, że ta inicjatywa spotkała się z uznaniem szerokiego grona ekspertów wchodzącego w skład ponad 100 osobowego Jury .