Premiera raportu “Wiedza Polaków o recyklingu odzieży”
Świadomość naszego społeczeństwa dotycząca kwestii ekologicznych rośnie z roku na rok. Częściej segregujemy śmieci, używamy wielorazowych toreb, czy też kupujemy optymalne ilości jedzenia, aby go nie marnować.
Dbałość i troska o planetę na szczęście w coraz większym stopniu zaczyna dotyczyć również przyzwyczajeń związanych z kupowaniem, użytkowaniem i pozbywaniem się ubrań. Coraz więcej osób rozumie, że nasze wybory mają rzeczywisty wpływ na środowisko, a konsumpcjonizm i tzw. fast fashion (kupowanie nowych ubrań i szybka ich wymiana) wiążą się z jego degradacją.
Czy jednak wszystkie tendencje są tak optymistyczne? W jakim stopniu postępowanie ekologiczne jest dla nas ważne? Co robimy z ubraniami, których już nie potrzebujemy? I wreszcie – co myślimy na temat recyklingu odzieży i czy wiemy, co dzieje się z odzieżą, która trafia do specjalnych kontenerów?
Chcieliśmy poznać odpowiedzi na te pytania oraz na wiele innych kwestii związanych z recyklingiem tekstyliów. Dlatego, wspólnie z firmą badawczą, przygotowaliśmy raport “Wiedza Polaków o recyklingu odzieży”.
Wyniki raportu przedstawiają poziom wiedzy polskiego społeczeństwa w kwestii recyklingu odzieży, a także zwyczaje związane z kupowaniem i pozbywaniem się ubrań. Z dokumentu można dowiedzieć się również wiele na temat motywacji osób będących klientami second-handów oraz powody, dlaczego inni takich miejsc nie odwiedzają. Oprócz zaprezentowania wyników badania ilościowego, pokazującego pewne trendy i panujące w społeczeństwie poglądy, raport został wzbogacony o komentarze ekspertów – dzięki temu analiza odpowiedzi mogła zostać pogłębiona.
Treść raportu to doskonała lektura dla każdego, kto choć w małym stopniu interesuje się recyklingiem, ekologią i ochroną środowiska naturalnego, bez względu na to, czy dopiero zaczyna swoją przygodę z tymi zagadnieniami, czy też analizuje temat od wielu lat.
Kilka ciekawostek z raportu:
• Znaczna większość respondentów (78%) uważa, że recykling odzieży pomaga chronić środowisko.
• Za kluczowe źródła zanieczyszczenia środowiska respondenci uznają ścieki przemysłowe (29%), odpady na wysypiskach (21%) oraz transport samochodowy (17%). Produkcja odzieży uznawana jest za najważniejszy taki czynnik przez niespełna 7% respondentów.
• Większość Polaków (61%) oddaje niepotrzebne ubrania do dedykowanego punktu lub kontenera do recyklingu. Częściej niż co trzeci badany (37%) oddaje je znajomym, a 28% osób sprzedaje.
• Najważniejszym argumentem przemawiającym za zakupem odzieży używanej jest niższa cena (52%), możliwość znalezienia dobrych jakościowo ubrań w przystępnej cenie (48%) oraz możliwość znalezienia ciekawszych rzeczy niż w tzw. sieciówkach (36%).
Pobierz Raport