Gwiazdy, które zaangażowały się w kampanię Dotykam=Wygrywam
Wtórpol po raz kolejny walczy z rakiem piersi, a wszystko to zgodnie z zasadą zero waste. Bierzemy udział już w 11. edycji kampanii reCYClingowej Dotykam=Wygrywam, organizowanej przez markę Panache wraz z ekspertką od brafittingu Izabelą Sakutovą. Celem akcji jest przede wszystkim edukacja pro-zdrotowna i zebranie funduszy umożliwiających działania charytatywne stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz fundacji Wsparcie na Starcie.
Nasza rola jest związana z reCYClingiem, czyli zbiórka niepotrzebnych biustonoszy. Niepotrzebna bieliznę będzie można oddać do specjalnych pojemników w salonach brafitingowych ich adresy znajdziemy na stronie akcji. z salonów biustonosze rusza w dalszą drogę do jednej z największych europejskich sortowni odzieży używanej- to dostana szanse na drugie życie. Aby nadawała się do ponownego wykorzystania, musi jednak spełniać kilka wymogów: nie może mieć odciętych ramiączek, zapięć lub innych elementów. W ubiegłorocznej akcji 24 895 biustonoszy.
W kampanię, opróczWtórpolu zaangażowało się także wiele gwiazd, znanych z pierwszych stron gazet. Na co dzień działają w różnych branżach, a włączając się w akcję wykorzystują swoje zasięgi w szczytnym celu. Poniżej przedstawimy Wam kilka sylwetek ambasadorów kampanii.
Kinga Zawodnik
Przebojowa i przesympatyczna. Znana przede wszystkim z programu ,,Dieta czy Cud?’’. Obala mity na temat wymyślnych diet, tabletek i gadżetów na odchudzanie. Prowadząca program „Pierwszy raz Kingi” oraz „Gadżet Show”. Autorka e-booka ,,Chudnij razem ze mną! Pamiętnik Kingi Zawodnik’’, gdzie doradza jak zacząć dietę, jak wprowadzić w życie zdrowe nawyki żywieniowe oraz jak nie stracić przy tym wszystkim motywacji. Pani Kinga regularnie publikuje treści związane z tą tematyką na swoim kanale na YouTube oraz na Instagramie.
Lidia Kalita
To jedna z najbardziej rozpoznawalnych projektantek mody w Polsce. Marka Pani Lidii działa pod jej własnym nazwiskiem. Projektuje ona ubrania z najwyższej jakości materiałów. Główna kolekcja to eleganckie ubrania, które potrafią wydobyć prawdziwą kobiecość i pewność siebie, natomiast kolekcja MISS LK to połączenie ponadczasowej elegancji, casualowego looku i streetwearowych stylizacji. W 2020 roku Lidia Kalita stworzyła linię promującą troskę o środowisko naturalne, eko odpowiedzialną kolekcję opartą na naturalnych materiałach wykonanych z włókna konopnego, bambusa, lnu oraz organicznej bawełny.
Daria Widawska
Polska aktorka teatralna, serialowa i filmowa. Sympatię widzów oraz sławę zdobyła kilkanaście lat temu, głównie dzięki rolom serialowym. Daria Widawska kojarzona jest przede wszystkim jako Agata Bielecka z „Magdy M.”, Anka z „39 i pół”, czy Dorota z serialu „Prawo Agaty”. Kilkanaście lat temu wygrała walkę z chorobą, której lekarze nie potrafili zdiagnozować. Dziś możemy ją zobaczyć na ekranie w mniejszych rolach w serialach, czy też w roli głównej w nadchodzącym filmie ,,Święta Inaczej’’.
Ola Żelazo
Instruktorka fitnessu, kulturystyki oraz pilatesu, ale nie tylko. Pani Ola prowadzi bloga, na którym dzieli się swoją ogromną wiedzą dotyczącą diety i jogi. Angażuje do działania swoje czytelniczki, aby brały udział w stworzonych przez nią ,,żelaznych” wyzwaniach. Na kanale YouTube regularnie publikuje dwudziestominutowe treningi, które każdy może wykonać w swoim domowym zaciszu. Jest także autorką książki ,,Jak zmobilizować się do aktywności. Przewodnik motywacyjny w wersji praktycznej’’.
Architekt Porządku
Pani Agnieszka Witkowska jest jedną z pierwszych osób w Polsce zajmującą się declutteringiem, czyli ,,odgracaniem’’ przestrzeni i jej profesjonalną organizacją. Autorka książki ,,Sprzątanie Bez Magii’’, prowadząca program Sama To Ogarniesz w cyklu Dzień Dobry TVN, założycielka bloga i influencerka, która na swoim Instagramie zebrała już ponad 340 tys. obserwatorów. Treści, jakie możemy znaleźć u Pani Agnieszki to przede wszystkim sposoby na dobrze zorganizowany dom/mieszkanie oraz porady dotyczące przeprowadzek. W ostatnim czasie, Pani Agnieszka porusza w swoich social mediach również tematy dotyczące pozbywania się ubrań oraz organizowania przestrzeni dla odzieży.
Ela Romanowska
Polska aktorka teatralna, filmowa oraz prezenterka telewizyjna. Popularność zawdzięcza dzięki rolom w serialach telewizyjnych, takich jak „Ranczo”, „2XL” czy „Barwy szczęścia”. Brała również udział w kilku programach, między innymi w „Jak oni śpiewają”, „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami” oraz w „Twoja twarz brzmi znajomo”. Swoją pozytywną energią i przemyśleniami dzieli się z nami na swoich social mediach.
Anna Męczyńska
Jedna z najbardziej kreatywnych stylistek w Polsce. Zajmuje się stylizacją i tworzeniem kostiumów od ponad już dwudziestu lat. Główna kostiumografka produkcji takich jak „Rodzinka.pl”, „Kogel Mogel 4”, „Miłość do kwadratu”. Autorka książki ,,Figura jak z ekranu’’, gdzie wychodzi naprzeciw opinii, że moda jest zarezerwowana tylko dla szczupłych gwiazd i tłumaczy jak się ubrać, by wyglądać jak milion dolarów, nie wydając przy tym fortuny.
Martyna Kaczmarek
Jest influencerką działającą na rzecz równości społecznej. Na swoim koncie na Instagramie zebrała sumę prawie 130 tys. obserwujących. Publikuje tam głównie treści związane z ciałopozytywnością i siostrzeństwem. Autorka książki ,,FeMYnizm’’ oraz e-booka ,,Droga’’. Jest właścicielką sklepu internetowego z ubraniami akcesoriami oraz książkami, z którego 16.8% dochodu z każdego sprzedanego produktu przekazuje na cele feministyczne.
Beata Sadowska
Dziennikarka, prezenterka telewizyjna i radiowa. Prowadziła programy w TVN, TVP2, MTV, telewizji POLSAT, radiu ZET. Pisała dla magazynów takich jak Elle, Twój Styl, czy VIVA!. Autorka czterech książek i współwłaścicielka platformy edukacyjnej MENTALIST.pl z wykładami i warsztatami online dla osób, które poszukują siebie, są ciekawi świata, pragną bardziej świadomego życia. Posiada bloga, na którego sporadycznie wrzuca posty o przeróżnej tematyce, również o eko odpowiedzialności.
Cieszymy się, że tak wiele znanych osób postanowiło wesprzeć kampanię ,,Dotykam=Wygrywam’’. Wierzymy, że zwiększenie świadomości wśród fanów i obserwatorów gwiazd przełoży się na rekordowe wyniki kampanii, jednocześnie rozpowszechniając eko odpowiedzialne nawyki. Mamy nadzieję, że skłoni to również wiele osób do częstszych badań i kontroli swojego zdrowia.