Wtórpol na inauguracji 11. edycji kampanii Dotykam=Wygrywam
Wtórpol już po raz drugi, jako główny partner akcji Dotykam=Wygrywam, organizowanej przez markę Panache, gościł na uroczystej inauguracji całej kampanii. Tak jak w roku poprzednim, również teraz szczególnie mocno wspieramy reCYCling, czyli zbiórkę niepotrzebnych biustonoszy. Wszystko po to, aby nadać im drugie życie, a środki uzyskane z tego procesu przeznaczyć na cele charytatywne. Event odbył się 20 września w Warszawie, i tym samym rozpoczął miesięczną akcję, której głównym celem jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Podczas ubiegłorocznej akcji udało się zebrać ponad 24 000 zalegających w szafach niepotrzebnych biustonoszy.
Wsparcie Wtórpolu – reCYCling
Po kilku słowach wstępu na temat całej idei wydarzenia, nadszedł czas na przekazanie informacji o markach, dzięki którym możliwa była realizacja 11. edycji kampanii. Wśród wymienionych była firma Wtórpol, która jako partner główny szczególnie aktywnie włącza się w reCYCling. Dzięki naszym działaniom, zebrana bielizna otrzyma drugie życie, a uzyskane środki z wprowadzenia jej do drugiego obiegu wesprą walkę z rakiem piersi – zasilą konta dwóch organizacji: stowarzyszenia Amazonki Ruch Społeczny oraz fundacji Wsparcie na Starcie.
Dane są alarmujące, dlatego edukacja i rozmowa ma ogromne znaczenie
Niezwykle ważne wydarzenie zgromadziło także wiele znanych osób, które na co dzień działają w różnych branżach, a włączając się w akcję wykorzystują swoje zasięgi w szczytnym celu. Na inauguracji prowadzonej przez międzynarodową ekspertkę brafittingu oraz inicjatorkę całej kampanii, Izabelę Sakutovą pojawili się m.in. Lidia Kalita, Daria Widawska, Aleksandra Kisio, Paulina Koziejowska, Sylwia Madeńska oraz Qczaj.
Edukacja ma w tym przypadku ogromne znaczenie – tym bardziej, że – jak mówiła podczas spotkania Izabela Sakutova, statystyki są niestety bardzo alarmujące. Z badania przeprowadzonego przez agencję SW Research wynika, że zaledwie nieco więcej niż 1 z 4 ankietowanych twierdzi, że wykonuje samobadanie piersi raz w miesiącu. Co czwarta respondentka nie wykonywała żadnego z badań (USG, mammografia), a ponad 87% kobiet wiedzę na temat samobadania piersi zdobyło w wieku dojrzałym. Wszystkie te dane świadczą o tym, że edukacja na temat profilaktyki raka piersi i dbania o własne zdrowie jest bardzo potrzebna. Dlatego cieszymy się, że ta ważna i wartościowa akcja zgromadziła tak liczne grono uczestników, którym nie jest obojętne kobiece zdrowie.
#BIUSTOapka – coraz więcej możliwości w drodze do dbania o swoje zdrowie
Jednym z głównych elementów inauguracji tegorocznej edycji kampanii była również informacja o rozbudowaniu funkcjonalności bezpłatnej biustopozytywnej aplikacji. #BIUSTOapka została stworzona przez partnera kampanii, Fundację Wsparcie na Starcie, w celu budowania zdrowych nawyków dbania o piersi wśród kobiet już od najmłodszych lat. Oprócz informacji takich jak terminy samobadania, czy USG lub mammografii, #BIUSTOapka przypomina również o zrobieniu cytologii albo umówionej wizycie u braffiterki. W aplikacji można zbierać także punkty, a następnie wymienić je na ciekawe nagrody. Wszystko po to, aby jeszcze lepiej dbać o swoje zdrowie!
Gdzie można oddawać biustonosze w akcji recycling?
Przypominamy, że w tym roku od 20 września do 31 października w ponad 160 sklepach bieliźnianych na terenie całej Polski można oddawać biustonosze do reCYClingu. Aby biustonosz nadawał się do reCYClingu powinien być w dobrym stanie (nie powinien być popruty, poplamiony, podarty, bez odciętych elementów). Adresy sklepów biorących udział w akcji reCYClingowej znajdują się na stronie dotykam wygrywam