Learn about our selected campaigns

Edukacja ekologiczna

ABC Obiegu wtórnego w modzie

We Wtórpolu uważamy, że obowiązek edukacji społeczeństwa w tym zakresie spoczywa nie tylko na rządzących i ustawodawcach, ale także na beneficjentach gospodarki cyrkularnej, czyli na branży odzieżowej i sortowniczej. Tym razem do naszej bazy wiedzy postanowiliśmy dołączyć kompleksowe źródło informacji, w postaci e-booka “ABC Obiegu wtórnego”, w którym zebraliśmy w formie ilustrowanego praktycznego glosariusza najistotniejsze pojęcia związane z obiegiem zamkniętym tekstyliów.

Sorting for Circularity – Fashion for Good

Wtórpol, jako jedyna polska firma, dołączył do projektu „Sorting for Circularity” poświęconemu modelowi sortowania i wprowadzania ubrań do ponownego obiegu. Projekt ma na celu stworzenie bardziej efektywnej infrastruktury do przetwarzania odpadów tekstylnych w celu zwiększenia promowania działań w zakresie sortowania i wprowadzania do ponownego obiegu, zgodnie z założeniami gospodarki cyrkularnej.

Wiedza Polaków o recyklingu – raport badawczy

Świadomość naszego społeczeństwa dotycząca kwestii ekologicznych rośnie z roku na rok. Coraz więcej osób rozumie, że również nasze wybory związane z zakupem ubrań, jak i pozbywaniem się niepotrzebnej odzieży mają rzeczywisty wpływ na środowisko. Temat jest szczególnie bliski naszej firmie. Z tego też względu, wspólnie z firmą badawczą oraz ekspertami związanymi z branżą modową, stworzyliśmy raport pokazujący trendy i opinie panujące w społeczeństwie.

Odpowiedzialna Moda

Katedra Mody ASP w Warszawie x Wtórpol

Celem było zwrócenie uwagi przyszłych projektantów mody oraz całej branży fashion na problem zalewu świata przez niewyobrażalne ilości ubrań, oraz pokazać jaki potencjał kryje się w używanych ubraniach i jak wdzięczny materiał mogą one stanowić.

Jackob Buczyński x Wtórpol

Wspólnie z Jackobem Buczynskim, projektantem działającym w idei upcyclingu, którego ubrania noszą największe polskie gwiazdy udowadniamy, że niepotrzebnym ubraniom można dać drugie życie.

Top Model

Uczestnicy najbardziej znanego programu o modzie w Polsce odwiedzili lokalizacje należące do Wtórpolu w dwóch edycjach - w jednej sklep second hand TekStylowo, a w drugiej - sortownię odzieży w Skarżysku-Kamiennej. Ich zadania polegały na podarowaniu “drugiego życia” odzieży i pokazaniu, jak duży wpływ na środowisko naturalne i zdrowie planety mają nasze modowe wybory.

Akcja społeczna

Polish Red Cross (PCK)

For each kilogram of clothes that ends up in the second-hand clothing containers marked with the Eco Textil Foundation or the Polish Red Cross (PCK) symbol, the Polish Red Cross, which is a social partner of Wtórpol, receives financial resources that it allocates to its statutory activities - including improving the quality of life of the neediest families.

The Poles’ knowledge of recycling – research report

Awareness in our society about environmental issues is growing every year. More and more people understand that our choices in purchasing clothing, as well as disposing of unnecessary clothing, also have a real impact on the environment. The issue is particularly familiar to our company. For this reason, together with a research company and experts connected with the fashion industry, we have created a report showing the trends and opinions prevailing in society.

Akcja partnerska

ReCYCling with I Touch = I Win

The objective of the campaign is to promote breast health through regular self-examination and wearing a well-fitting bra. The Wtórpol company joined in reCYCling

Sorting for Circularity – Fashion for Good

Wtórpol, as the only Polish company, has joined the 'Sorting for Circularity' project dedicated to the model of sorting and placing clothes into re-circulation. The project aims to create a more efficient infrastructure for processing textile waste in order to increase the promotion of sorting and re-circulation activities, in line with the circular economy.

Auchan – Swap Your Old Rucksack for a New One

The initiative is being pursued in accordance with the principles of a circular economy. This is a system that minimises the consumption of raw materials and the volume of waste, as well as emissions and energy losses by reusing things no longer needed in other processes. In addition to environmental concerns, the social aspect of the entire project is equally important - support and cooperation with local communities, as is the educational dimension - showing children and young people that they can also have a real impact on saving the environment.

Akcja społeczna

Polski Czerwony Krzyż

Za każdy kilogram rzeczy, które trafiają do pojemników na odzież używaną oznaczonych symbolem Fundacji Eco Textil lub PCK, Polski Czerwony Krzyż będący partnerem społecznym Wtórpolu, otrzymuje środki finansowe, które przeznacza na swoje działania statutowe - m.in. poprawę jakości życia najuboższych rodzin.

zrób porządek w szafie
Zrób porządek w szafie – zbiórki odzieży w szkołach

Celem akcji jest zwrócenie uwagi najmłodszego pokolenia na istotę drugiego obiegu odzieży oraz kształtowanie postaw ekologicznych wśród dzieci i ich rodziców. Przeprowadziliśmy już setki zbiórek ze szkołami z całego kraju - dzięki nim kształtują się postawy prośrodowiskowe, a także zyskują lokalne organizacje pomagające osobom z niepełnosprawnościami.

Akcja partnerska

ReCYCling z Dotykam=Wygrywam

Celem akcji jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Wtórpol włączyła się w reCYCling Celem akcji jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne samobadanie i noszenie dobrze dopasowanego biustonosza.

Sorting for Circularity – Fashion for Good

Wtórpol, jako jedyna polska firma, dołączył do projektu „Sorting for Circularity” poświęconemu modelowi sortowania i wprowadzania ubrań do ponownego obiegu. Projekt ma na celu stworzenie bardziej efektywnej infrastruktury do przetwarzania odpadów tekstylnych w celu zwiększenia promowania działań w zakresie sortowania i wprowadzania do ponownego obiegu, zgodnie z założeniami gospodarki cyrkularnej.

Auchan – wymień stary plecak na nowy

Klienci ogólnopolskiej sieci hipermarketów oddawali niepotrzebne plecaki w wybranych Punktach Obsługi Klienta na terenie całej Polski. W zamian otrzymywali specjalny bon, upoważniający do zakupu nowego plecaka ze zniżką. Zebrane plecaki w dobrym stanie trafiły do sklepów z odzieżą używaną, a te w gorszym zostały poddane recyklingowi, zgodnie z zasadą zero waste. Dodatkowo, dzięki zbiórce, pomoc otrzymały osoby z niepełnosprawnościami.

?>

Why become our partner?

  • Your brand will get a better image

  • You will build positive employer branding

  • The media will describe the effects of our actions

  • Influence the process of educating the market

  • You will acquire a reliable partner

  • You will gain knowledge in the field of CSR

Do you have an idea for a joint project?

Contact us:
Monika Lipnicka
E-mail address: marketing@wtorpol.com.pl
Phone number: +48 600 811 976